Miért ne hagyd ki az alaprajzot a hirdetésből?

Az ingatlanhirdetésekben az alaprajz hiánya komoly hátrányt okozhat a leendő vásárlók számára. Az alaprajz egyfajta térkép, amely segít megérteni az ingatlan belső elrendezését és méreteit. Fontos, hogy az érdeklődőknek képet adjunk arról, hogyan kapcsolódnak egymáshoz a különböző helyiségek, milyen tágasak, és milyen lehetőségeik vannak az elrendezés tekintetében.

Az alaprajz nem csupán praktikus szempontból fontos, hanem az ingatlan hitelességét és a hirdető megbízhatóságát is erősíti. A vevők általában nagyobb bizalmat éreznek az olyan hirdetések iránt, amelyek tartalmazzák az ingatlan alaprajzát, mivel ez azt sugallja, hogy a hirdető tisztességes információkat nyújt.

A jó hirdetési gyakorlat szerint:

1) amellett, hogy nagyon jól tudja szemléltetni a helyiségek egymáshoz kapcsolódását, egyfajta igényességet is sugall a hirdetés feltöltőjéről. Számos ingyenes alaprajzkészítő szoftver elérhető a weben. Komolytalanná teheti a hirdetőt.

2) nem muszáj egy építészeti, kóta vonalakkal (az építészeti rajzokon a méretek alatti hosszú egyenes vonalat hívják ennek) dísztett, pontos méreteket tartalmazó alaprajzot készíteni, de a kockás papírra rajzolt falakat kerüljük. Sokszor az arany középút működik. A legfontosabb, hogy méretarányos legyen, tüntessük fel a helyiségek nevét és négyzetméter számát, és mutassuk merre van észak.

3) ahelyett, hogy telerajzolnánk mozgatható bútorokkal az alaprajzot, inkább koncentráljunk az épület strukturális elemeire és a lényeges részletekre. Fontos, hogy a falak vastagságát, az ajtók és ablakok pontos helyzetét és méreteit, valamint az esetleges beépített bútorok (például konyhaszekrény, wc, mosdó) pozícióját jól láthatóan szerepeltessük az alaprajzon. 

Én ezeket a szoftvereket ajánlom:
👉 komoly alaprajzot szeretnénk: archiCAD vagy autoCAD mérnök szoftverek,
👉 méretarányos szemléltetésként: az ingatlan.com beépített alaprajzkészítő szoftvere, Floorplanner vagy sweet3D online elérhető programok.

Összességében az alaprajz hozzájárul az ingatlanhirdetés minőségéhez és hatékonyságához, mivel segít a vevőknek jobban megérteni az ingatlan elrendezését és funkcionalitását, így könnyebben tudnak dönteni.

Küldd el annak, akinek ez a bejegyzés jól jöhet!

Ezek a bejegyzések is érdekelhetnek:

Ingatlanhirdetést feladni egyszerűnek tűnhet, de számos olyan gyakori hibát követnek el a hirdetők (tulajdonosok és ingatlanközvetítők is), amelyek akár komoly érdeklődőket is eltántoríthatnak. Az alábbiakban bemutatom a legtipikusabb buktatókat, és

Tovább olvasom »

Budapest az utóbbi években nemcsak turisztikai, hanem lakhatási szempontból is kiemelt figyelmet kapott. A dinamikus városfejlődés, a munkahelyek koncentrációja és az egyetemi élet mind hozzájárultak ahhoz, hogy az albérleti piac

Tovább olvasom »

“Nyáron nem lehet ingatlant eladni” “Nyáron mindenki nyaral, ilyenkor pang a piac” “Felesleges dolgozni, ilyenkor senki sem keres lakást” Hányszor hallottam már ezeket a mondatokat. Számomra az idei nyár megmutatta,

Tovább olvasom »
Scroll to Top