Az eladás 7+1 lépése

Te tudod milyen lépésekből áll egy ingatlan eladása? Elsőre pofon egyszerűnek tűnik, de korántsem az...

Ha van benne rutinod, akkor móka és kacagás az egész. Ha viszont rutintalan vagy, érdemes egy nagy falatként tekinteni rá, amit ha rosszul csinálsz, balul sülhet el.🥵

Ezt a bejegyzést 8 éves tapasztalat szülte. A lista messze nem teljes, számos ponttal kiegészíthető, de blog formájában kielégítő. Fontos kiemelnem, hogy ezeket a pontokat saját munkamódszerem alapján írtam össze. Kipróbált, valós, működő recept. Akkor lássuk hát!😀

1) Tervezd meg a lépéseket, és szerezd be a dokumentumokat. 

Nagyjából írd össze, hogy az egyes fázisok mekkora időt vehetnek igénybe. Könnyű feladatnak tűnik, de óva intelek! Légy precíz, mert egy házat is a stabil alapoknál kezdünk építeni.🤓

dokumentumokat (tulajdoni lap, térképmásolat, alapító okirat, szervezeti és működési szabályzat, közgyűlési jegyzőkönyvek, energetikai tanúsítvány, műszaki tervek, stb) ez eladás legelején szerezd be, nagyon sok csalódástól és plusz körtől óvhatod meg magad. Felesleges körnek tűnik, de az egész értékesítés alatt magabiztos leszel. Volt olyan ügyfelem, akinél nagy lepetés volt, amikor lekértem a friss tulajdoni lapot. menj biztosra!

2) Piackutatás, elemzés, árazás.

Kutakodj, elemezz, kérdezz. Az eladás nem annyiból áll, hogy 5 perc alatt megnézed az éppen aktuális konkurens ingatlanok árait. A hirdetési felületeken mindig hirdetési árakat látsz, hol kicsit, hol nagyobb túlárazottsággal. Ha jól csinálod, hosszú órák alatt precíz hirdetési árat határozhatsz meg, mindezt minimális alku mellett. Nézz utána egyik és másik környékbeli ingatlan mennyiért és mennyi idő alatt talált új gazdára.

3) Ingatlan felkészítés, home staging.

Öltöztesd fel a legszebb ruhájába az ingatlanod, hogy jó benyomást kelts. Kisebb felújításokat, javításokat végezz el: leesett csempék, falból kiálló kábelek, rozsdás erkély korlát. Úgy készülj rá, mint egy jó randira. Gondolom, most elmosolyodtál, de ennek a pontossága szintén nagyon fontos. Ha kihagyod, támadási pontokat adsz a vevődnek, és ez lesz az az ok, amiért azt fogja mondani, hogy költeni kell az ingatlanra. Hidd el, kis befektetéssel és ötleteléssel pénzt rakhatsz a saját zsebedbe. Előzd meg a vevői kifogásokat.

Fontos azonban, hogy ne titkold el az ingatlan hibákat! A rejtett vagy eltitkolt hiba egy későbbi pereskedés tárgya lehet.🫣

4) Marketing anyagok és hirdetések

Ez az egyik legfontosabb pontja az eladásnak. Nehéz néhány mondatban összefoglalni, de ezeket a pontokat érdemes követni.

  • Profi fotók: ne spórolj ezen, és ne a mobiloddal készítsd el (még akkor se, ha a legújabb iPhone-d van).
  • Videó: a technológia segítségével profi videókat készítve tudod az érdeklődők figyelmét felkelteni: Youtube-on, Facebook-on, Instagram-on, TikTok-on. Rövid, lényegre törő, lendületes videókat készíttess egy profival. A videó hossza maximum1-2 perces legyen, semmiképpen se hosszabb.
  • Kiemelten fontos a méretarányos alaprajz. Lehetőleg méretekkel feltüntetve, helyesen jelölve az ajtók nyitási irányát. Ne keverd össze az ablakok és az ajtók építészeti jelölését.
  • hirdetési szöveget úgy írd, mintha profi szövegíró lennél. Legyen informatív, de mégis érzést átadó. Jó érzést keltsen a szöveg elolvasása. Neked is, mint az írónak, kedve támadjon megnézni a lakást. Tudom nehéz, de ez is egy fontos összetevő. Ja és igen, kerüld az elcsépelt kifejezéseket: madárcsicsergős, „befektetők figyelem”, stb.😱
  • A legnagyobb hirdetési portálokon hirdess, kiemelve, kreditelve. Ezeket érdemes használni, itt hirdess, a vevők itt biztosan keresnek. Fizess elő, kreditelj, legyél a lista legelején! A közösségi médiában javasolt a rövid, figyelemfelkeltő videók használata.

5) Ingatlan bemutatók, vevőszűrés

Miután összeállítottál egy profi hirdetési anyagot (fotók, videó, alaprajz, leírás, hirdetési platformok), egy hasonlóan összetett folyamat következik. A legszerencsésebb, ha sokéves értékesítési tapasztalattal rendelkezel. Ha nem, résen kell lenni, ugyanis nem tudhatod, hogy a potenciális vevő mennyire dörzsölt.

Az érdeklődőket szűrd elő, tájékoztasd tárgyilagosan. Ne elégedj meg, ha a telefonban először csak időpontot szeretne egyeztetni. Óvatosan faggasd miért a Te lakásod szeretné megnézni. Lehet szimplán ingatlan turista... ez a legrosszabb. Kérdezz sokat, de óvatosan! 😤

Ha már minősítetted az érdeklődőt, és megbeszéltetek megtekintési időpontot, akkor várd kellően lazán.

Ingatlan bemutatók: legyen rend a lakásban, ne akkor száradjanak az ágyneműk a nappaliban, ne hagyd szanaszét a ruhákat a lakásban, stb. Miután körbevezetted az ingatlanban, beszélgessetek. De csak RÖVIDEN! Egy bemutató nálam 25-30 perc. Nem új barátokat keresünk ilyenkor, hanem üzlettársat. Kérdezd meg, hogy azt kapta amire számított a hirdetés alapján?

És egy nagyon fontos dolog: TE irányítsd a bemutatót. TE kérdezz (mindig). Ne kerülj tárgyalási pozíció hátrányba! 🫵

6) ha valaki komolynak tűnik, tárgyalj vele. A szerződéskötés előtt írjátok le egy lapra (vételi ajánlat), hogy ki kinek mikor mennyi pénzt fog fizetni. Ne a szerződéskötéskor kelljen vakarózni, hogy az adott vételár hogyan kerül kifizetésre. Előre legyen letisztázva MINDEN!

7) ha a legfontosabb üzleti kérdésekben megállapodtatok, akkor a vevő ügyvédje elkészíti a szerződés tervezetét, amit elküld neked és az ügyvédednek. Nézzétek át, véleményezzétek. Ha minden rendben van, a megbeszélt helyen és időben megtörténik a szerződéskötés.

7+1) ez már az ügylet vége. Miután minden forint kifizetésre került, megtörténik a birtokbaadás, ahol a mérőórák állását felírjátok, és eladóként átadod a közös képviselőtől kapott nullás igazolást a vevőnek, kipróbáljátok a csapokat, lámpákat, összeírjátok a hibalistát. Plusz fontos elem: kulcsok átadása.

Lehet kézbe csapni, és elbúcsúzni. 🙏

Így néz ki egy ingatlan eladásának folyamata. Használd mankóként bátran, és küld tovább az ismerőseidnek.

Ha valamiért nagyon bonyolultnak és kacifántosnak tűnik, ne ess kétségbe. Csak hívj fel, vagy írj egy üzenetet.

Küldd el annak, akinek ez a bejegyzés jól jöhet!

Ezek a bejegyzések is érdekelhetnek:

Budapest az utóbbi években nemcsak turisztikai, hanem lakhatási szempontból is kiemelt figyelmet kapott. A dinamikus városfejlődés, a munkahelyek koncentrációja és az egyetemi élet mind hozzájárultak ahhoz, hogy az albérleti piac

Tovább olvasom »

“Nyáron nem lehet ingatlant eladni” “Nyáron mindenki nyaral, ilyenkor pang a piac” “Felesleges dolgozni, ilyenkor senki sem keres lakást” Hányszor hallottam már ezeket a mondatokat. Számomra az idei nyár megmutatta,

Tovább olvasom »

Előzmény: úgy adódott, hogy a napokban megbíztak egy szerkezetkész, be nem fejezett ingatlan eladásával kapcsolatban. Ilyen esetekben úgy gondolkodom, ha már megbíznak egy ingatlan eladásával, akkor rakjak mögé értéket. Amikor

Tovább olvasom »
Scroll to Top